Type Here to Get Search Results !

SCERT Class 8 English Chapter 8: Chandraprbha Saikiani (NEW) All Questions & Answers। অষ্টম শ্ৰেণী ইংৰাজী অধ্যায় ৮ ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ

SCERT Class 8 English Chapter 8: Chandraprbha Saikiani (NEW) All Questions & Answers। অষ্টম শ্ৰেণী ইংৰাজী অধ্যায় ৮ ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ

Class 8 English Questions Answers। SCERT: মৰমৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকল, SaraAxom.in লৈ তোমালোকক স্বাগতম, আজি এই প্ৰবন্ধটোত, আমি অষ্টম শ্ৰেণীৰ SCERT শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে অতি লাগতিয়াল কিছুমান প্ৰশ্নৰ উত্তৰ লৈ আহিছো। যদি আপুনি গুগলত অষ্টম শ্ৰেণীৰ ইংৰাজী প্ৰশ্নৰ উত্তৰ বিচাৰি আছে তেন্তে আপুনি সঠিক ৱেবছাইটত আহিছে ইয়াত আমি অষ্টম শ্ৰেণীৰ ইংৰাজী প্ৰবন্ধৰ অষ্টম অধ্যায়ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ তলত বহলাই প্ৰদান কৰিছো।

Chapter 8:

aprbha Saikiani (NEW)

1) Answer the following questions from the lesson to check your comprehension :
1) আপোনাৰ বোধগম্যতা পৰীক্ষা কৰিবলৈ পাঠৰ পৰা নিম্নলিখিত প্ৰশ্নবোৰৰ উত্তৰ দিয়ক:

a) Who was Chandraprabha Saikiani ?
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চৈকিয়ানি কোন আছিল?

Ans:- Chandraprabha Saikiani was a great social reformer from Assam. Her parents were Ratiram Majumdar and Ganga Priya.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি অসমৰ এজন মহান সমাজ সংস্কাৰক আছিল। তাইৰ মাক দেউতাক আছিল ৰতিৰাম মজুমদাৰ আৰু গংগা প্ৰিয়া।

b) What did Chandraprabha do to educate the girls of her village ?
খ) চন্দ্ৰপ্ৰভাই তেওঁৰ গাঁৱৰ ছোৱালীসকলক শিক্ষিত কৰিবলৈ কি কৰিছিল?

Ans:- Chandraprabha gathered the girls of her village and taught them what she learnt in her school.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভাই তাইৰ গাঁৱৰ ছোৱালীবোৰক একত্ৰিত কৰিছিল আৰু তাই তাইৰ বিদ্যালয়ত কি শিকিছিল শিকাইছিল।

c) Which two incidents show us how Chandraprabha fought for the rights of girls ?
গ) কোন দুটা ঘটনাই আমাক দেখুৱায় যে চন্দ্ৰপ্ৰভাই ছোৱালীৰ অধিকাৰৰ বাবে কেনেদৰে যুঁজিছিল?

Ans:- Chandraprabha compelled the authorities to allow all girls of all religions to avail the hostel facility. She also uprooted the system of bamboo screens between men and women in public meetings.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভাই কৰ্তৃপক্ষক সকলো ধৰ্মৰ ছোৱালীক হোষ্টেলৰ সুবিধা লাভ কৰিবলৈ অনুমতি দিবলৈ বাধ্য কৰিছিল। তেওঁ ৰাজহুৱা সভাত পুৰুষ আৰু মহিলাৰ মাজত বাঁহৰ পৰ্দাৰ প্ৰণালীও উৎখাত কৰিছিল।

d) On what occasion did Chandraprabha Saikiani inspire women to come out from behind the bamboo screen ?
ঘ) চন্দ্ৰপ্ৰভা চৈকিয়ানীয়ে কি সময়ত মহিলাসকলক বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালৰ পৰা ওলাই আহিবলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰিছিল?

Ans:- In the Assam Sahitya Sabha session at Nagaon Chandraprabha Saikiani delivered a very powerful speech and inspired women to come out from behind the bamboo screen.
উত্তৰ:- নগাঁওত অসম সাহিত্য সভাৰ অধিৱেশনত চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে এক অতি শক্তিশালী ভাষণ প্ৰদান কৰে আৰু মহিলাসকলক বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালৰ পৰা ওলাই আহিবলৈ অনুপ্ৰাণিত কৰে।

e) What steps did Chandraprabha take to eliminate the caste system ?
ঙ) চন্দ্ৰপ্ৰভাই জাতি ব্যৱস্থা আঁতৰাবলৈ কি পদক্ষেপ লৈছিল?

Ans:- Chandraprabha fought for the entry of everyone irrespective caste, gender and class into the famous Hayagriva Madhab temple in Hajo.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভাই হাজোৰ বিখ্যাত হায়াগ্ৰীৱ মাধাব মন্দিৰত জাতি, লিংগ আৰু শ্ৰেণী নিৰ্বিশেষে সকলোৰে প্ৰৱেশৰ বাবে যুঁজ দিছিল।

f) What was Chandraprabha Saikiani’s in the freedom movement of India ?
চ) ভাৰতৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত চন্দ্ৰপ্ৰভা চৈকিয়ানিৰ কি আছিল?

Ans:- Chandraprabha Saikiani took Active part in India’s freedom movement. She spread the message of Khadi, boycott of foreign clothes, removal of untouchability, banning of opium and other social evils to the mass people.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে ভাৰতৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত সক্ৰিয় অংশগ্ৰহণ কৰিছিল। তেওঁ খাদীৰ বাৰ্তা প্ৰচাৰ কৰিছিল, বিদেশী কাপোৰ বৰ্জন কৰিছিল, অস্পৃশ্যতা আঁতৰ কৰিছিল, আফিম আৰু অন্যান্য সামাজিক কুফল সমূহ জনসাধাৰণৰ মাজত নিষিদ্ধ কৰিছিল।

2) Work in pairs and complete the following sentences with information from the lesson :
2) যোৰাত কাম কৰক আৰু পাঠৰ পৰা তথ্যৰ সৈতে নিম্নলিখিত বাক্যবোৰ সম্পূৰ্ণ কৰক:

a) At a time when society did not allow young girls to step out of home, she fought ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ক) যি সময়ত সমাজে যুৱতীসকলক ঘৰৰ পৰা বাহিৰলৈ ওলাই যাবলৈ অনুমতি দিয়া নাছিল, তেতিয়া তাই যুঁজ দিছিল................................................................

Ans:- At a time when society did not allow young girls to step out of home, she fought to make formal education available for girls.
উত্তৰ:- যি সময়ত সমাজে যুৱতীসকলক ঘৰৰ পৰা ওলাই যাবলৈ নিদিয়ে, সেই সময়ত তেওঁ ছোৱালীৰ বাবে আনুষ্ঠানিক শিক্ষা উপলব্ধ কৰাৰ বাবে যুঁজ দিছিল।

b) In those days girls’ school did not exist, so Chandraprabha …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
খ) সেই দিনবোৰত ছোৱালীৰ বিদ্যালয়ৰ অস্তিত্ব নাছিল, গতিকে চন্দ্ৰপ্ৰভা...........................

Ans:- In those days girls’ school did not exist, so Chandraprabha did not mind wading through mud to attend a school which only had boys and was situated several kilometres away.
উত্তৰ:- সেই দিনবোৰত ছোৱালীৰ বিদ্যালয়ৰ অস্তিত্ব নাছিল, সেয়েহে চন্দ্ৰপ্ৰভাই কেৱল ল'ৰা থকা আৰু কেইবা কিলোমিটাৰ দূৰত অৱস্থিত এখন বিদ্যালয়ত পঢ়িবলৈ বোকাৰ মাজেৰে যাবলৈ আপত্তি কৰা নাছিল।

c) Chandraprabha and her sister were awarded ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
গ) চন্দ্ৰপ্ৰভা আৰু তাইৰ ভগ্নীক পুৰস্কৃত কৰা হৈছিল..............................................

Ans:- Chandraprabha and her sister were awarded a scholarship to study in Nagaon Mission School.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভা আৰু তেওঁৰ ভগ্নীক নগাঁও মিছন স্কুলত পঢ়িবলৈ বৃত্তি প্ৰদান কৰা হৈছিল।

d) In order to eliminate the evils of the caste system, Chandraprabha fought for the entry of ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ঘ) জাতি ব্যৱস্থাৰ কুফল বোৰ আঁতৰ কৰিবলৈ, চন্দ্ৰপ্ৰভাই .......................................

Ans:- In order to eliminate the evils of the caste system, Chandraprabha fought for the entry of everyone irrespective of caste, gender and class into the famous Hayagriva Madhaba temple at Hajo.
উত্তৰ:- জাতি ব্যৱস্থাৰ কুফল দূৰ কৰিবলৈ চন্দ্ৰপ্ৰভাই হাজোৰ বিখ্যাত হায়াগ্ৰীৱ মাধাবা মন্দিৰত জাতি, লিংগ আৰু শ্ৰেণী নিৰ্বিশেষে সকলোৰে প্ৰৱেশৰ বাবে যুঁজ দিছিল।

e) Being inspired by Mahatma Gandhi, Chandraprabha …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ঙ) মহাত্মা গান্ধীৰ দ্বাৰা অনুপ্ৰাণিত হোৱা, চন্দ্ৰপ্ৰভা ..........................................

Ans:- Being inspired by Mahatma Gandhi, Chandraprabha joined the freedom movement of India.
উত্তৰ:- মহাত্মা গান্ধীৰ দ্বাৰা অনুপ্ৰাণিত হৈ চন্দ্ৰপ্ৰভায়ে ভাৰতৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত যোগদান কৰিছিল।



3) Read the following sentences and find a word from the text to replace the underlined part.
3) নিম্নলিখিত বাক্যবোৰ পঢ়ক আৰু ৰেখাঙ্কিত অংশটো সলনি কৰিবলৈ পাঠৰ পৰা এটা শব্দ বিচাৰক।

a) Chandraprabha Saikiani was a famous and respected social worker from Assam.
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি অসমৰ এগৰাকী বিখ্যাত আৰু সন্মানীয় সমাজকৰ্মী আছিল।

Ans:- Renowned.
উত্তৰ:- প্ৰসিদ্ধ।

b) She tried to get rid of all the cultural or religious restrictions against women that prevailed during those days.
খ) তেওঁ সেই দিনবোৰত বিৰাজ কৰা মহিলাসকলৰ বিৰুদ্ধে থকা সকলো সাংস্কৃতিক বা ধৰ্মীয় প্ৰতিবন্ধকতাৰ পৰা পৰিত্ৰাণ পাবলৈ চেষ্টা কৰিছিল।

Ans:- Taboos.
উত্তৰ:- টাবু।

c) Chandraprabha refused to accept and questioned the prevailing custom of women sitting behind bamboo screens in public meetings.
গ) চন্দ্ৰপ্ৰভাই ৰাজহুৱা সভাত বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালে বহি থকা মহিলাসকলৰ প্ৰচলিত ৰীতি-নীতি গ্ৰহণ কৰিবলৈ অস্বীকাৰ কৰে আৰু প্ৰশ্ন কৰে।

Ans:- Challenged.
উত্তৰ:- প্ৰত্যাহ্বানজনিত।

d) She was strong in her attitude against society’s restriction and her protest against the norms of society was not confined to a particular incident.
ঘ) সমাজৰ নিষেধাজ্ঞাৰ বিৰুদ্ধে তাই তাইৰ মনোভাৱত শক্তিশালী আছিল আৰু সমাজৰ নিয়মৰ বিৰুদ্ধে তাইৰ প্ৰতিবাদ কেৱল এটা নিৰ্দিষ্ট ঘটনাতে সীমাবদ্ধ নাছিল।

Ans:- Stanchly.
উত্তৰ:- ষ্টাঞ্চলি।

e) Whenever she saw any injustice, her desire to resist authority rose to the occasion.
ঙ) যেতিয়াই তাই কোনো অন্যায় দেখিছিল, তেতিয়াই তাইৰ কৰ্তৃত্বপ্ৰতিৰোধ কৰাৰ আকাংক্ষা এই উপলক্ষে উঠিছিল।

Ans:- Rebellious spirit.
উত্তৰ:- বিদ্ৰোহী আত্মা।



4) Listen to your teacher read out the first paragraph of the lesson. As you listen, complete the table below with information about Chandraprabha Saikiani :
4) পাঠৰ প্ৰথম অনুচ্ছেদটো আপোনাৰ শিক্ষকৰ কথা শুনিব। আপুনি শুনি থাকোঁতে, চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ বিষয়ে তথ্যৰ সৈতে তলৰ তালিকাখন সম্পূৰ্ণ কৰক:

a) Chandraprabha Saikiani – A ………………………………. social reformer from A………………………………..
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি – এ...........ইয়াৰ পৰা সামাজিক সংস্কাৰক .............এ.........

b) Birth – …………………………… March ………………………………
খ) জন্ম – ... মাৰ্চ।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।

c) Father – ………………………………..  …………………………………………..
গ) দেউতাক – .....  ..................................................

d) Mother – ……………………………………
ঘ) মাক – .......................

e) Sister – ……………………………………….
ঙ) ভগ্নী – ......................

f) School – A school which only had ………………………………………………………………………………………..
চ) বিদ্যালয় – এখন বিদ্যালয় য'ত কেৱল ......................

Ans:- 
উত্তৰ:- 

a) Chandraprabha Saikiani – A renowned social reformer from Assam.
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি – অসমৰ এজন প্ৰখ্যাত সমাজ সংস্কাৰক।

b) Birth – 16 March 1901.
খ) জন্ম – ১৬ মাৰ্চ ১৯০১।

c) Father – Ratiram Majumdar.
গ) পিতৃ – ৰতিৰাম মজুমদাৰ।

d) Mother – Ganga Priya.
ঘ) মাতৃ – গংগা প্ৰিয়া।

e) Sister – Rajniprabha.
ঙ) ভগ্নী – ৰজনীপ্ৰভা।

f) School – A school which only had boys and was situated several kilometres away.
চ) বিদ্যালয় – এখন বিদ্যালয় য'ত কেৱল ল'ৰা আছিল আৰু কেইবা কিলোমিটাৰ দূৰত অৱস্থিত আছিল।



5) There are seven paragraphs in the lesson Chandraprabha Saikiani. Choose the appropriate description for each paragraph.
5) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি পাঠত সাতটা অনুচ্ছেদ আছে। প্ৰতিটো পেৰাগ্ৰাফৰ বাবে উপযুক্ত বৰ্ণনা বাছনি কৰক।

a) The first paragraph is about :
ক) প্ৰথম অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) Chandraprabha Saikiani’s childhood.
i) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ শৈশৱ।

ii) Chandraprabha Saikiani’s birth as the social reformer.
ii) সমাজ সংস্কাৰক হিচাপে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ জন্ম।

iii) Chandraprabha Saikiani’s career as a school teacher.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক হিচাপে কৰ্মজীৱন।

Ans:-
উত্তৰ:-

ii) Chandraprabha Saikiani’s birth as the social reformer.
দ্বিতীয়) সমাজ সংস্কাৰক হিচাপে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ জন্ম।


b) The second paragraph is about :
খ) দ্বিতীয় অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) Chandraprabha Saikiani’s preparation to be a school teacher.
i) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ বিদ্যালয়ৰ শিক্ষক হোৱাৰ প্ৰস্তুতি।

ii) Girl’s education vs boy’s education.
ii) ছোৱালীৰ শিক্ষা বনাম লৰা শিক্ষা।

iii) Chandraprabha Saikiani’s efforts to get an education just like the boys of her village.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে তেওঁৰ গাঁৱৰ ল'ৰাবোৰৰ দৰেশিক্ষা লাভ কৰাৰ প্ৰচেষ্টা।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

ii) Girl’s education vs boy’s education.
ii) ছোৱালীৰ শিক্ষা বনাম লৰা শিক্ষা।


c) The third paragraph is about :
গ) তৃতীয় অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) Her fight for freedom.
i) স্বাধীনতাৰ বাবে তাইৰ যুঁজ।

ii) Her fight for the rights of girls.
ii) ছোৱালীৰ অধিকাৰৰ বাবে তাইৰ যুঁজ।

iii) Her fight against British rule.
iii) ব্ৰিটিছ শাসনৰ বিৰুদ্ধে তাইৰ যুঁজ।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

ii) Her fight for the rights of girls.
ii) ছোৱালীৰ অধিকাৰৰ বাবে তাইৰ যুঁজ।


d) The fourth paragraph is about :
ঘ) চতুৰ্থ অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) Formation of Assam Pradeshik Mahila Samiti.
i) অসম প্ৰদেশিক মহিলা সমিতি গঠন।

ii) Chandraprabha Saikiani’s protest against restrictions imposed on women.
ii) মহিলাৰ ওপৰত আৰোপ কৰা নিষেধাজ্ঞাৰ বিৰুদ্ধে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ প্ৰতিবাদ।

iii) Chandraprabha Saikiani’s speech at the Assam Sahitya Sabha meeting.
iii) অসম সাহিত্য সভাৰ সভাত চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীৰ ভাষণ।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

i) Formation of Assam Pradeshik Mahila Samiti.
i) অসম প্ৰদেশিক মহিলা সমিতি গঠন।


e) The fifth paragraph is about :
ঙ) পঞ্চম অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) The caste system of India.
i) ভাৰতৰ জাতি ব্যৱস্থা।

ii) Chandraprabha Saikiani’s visit to Hajo.
আইআই) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ হাজো ভ্ৰমণ।

iii) Chandraprabha Saikiani’s protest against the caste system.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ জাতি ব্যৱস্থাৰ বিৰুদ্ধে প্ৰতিবাদ।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

i) The caste system of India.
i) ভাৰতৰ জাতি ব্যৱস্থা।


f) The sixth paragraph is about :
চ) ষষ্ঠ অনুচ্ছেদটো হৈছে:

i) Chandraprabha Saikiani’s meeting with Mahatma Gandhi.
ক) মহাত্মা গান্ধীৰ সৈতে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ সাক্ষাৎ।

ii) Chandraprabha Saikiani as the freedom fighter.
ii) স্বাধীনতা সংগ্ৰামী হিচাপে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি।

iii) The punishment Chandraprabha Saikiani received for being a freedom fighter.
iii) এজন স্বাধীনতা সংগ্ৰামী হোৱাৰ বাবে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে লাভ কৰা শাস্তি।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

i) Chandraprabha Saikiani’s meeting with Mahatma Gandhi.
i) মহাত্মা গান্ধীৰ সৈতে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ সাক্ষাৎ।


g) The seventh paragraph is about :
গ) সপ্তম অনুচ্ছেদটো হৈছে :

i) Chandraprabha Saikiani’s rebellious spirit.
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ বিদ্ৰোহী আত্মা।

ii) Chandraprabha Saikiani’s imprisonment.
ii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ কাৰাবাস।

iii) Chandraprabha Saikiani’s motivation to join the freedom movement.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত যোগদানৰ অনুপ্ৰেৰণা।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

iii) Chandraprabha Saikiani’s motivation to join the freedom movement.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত যোগদানৰ অনুপ্ৰেৰণা।


6) Discuss in groups and share what you have learnt about :
6) গোটত আলোচনা কৰক আৰু আপুনি কি শিকিছে ভাগ বতৰা কৰক:

a) The condition of women during the days of Chandraprabha Saikiani.
ক) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ দিনত মহিলাৰ অৱস্থা।

Ans:- During the days of Chandraprabha Saikiani the condition of women where pitiful from the point of view of social rights. Women had to sit behind a bamboo screen in public meetings.
উত্তৰ:- চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ দিনত মহিলাৰ অৱস্থা য'ত সামাজিক অধিকাৰৰ দৃষ্টিকোণৰ পৰা শোচনীয়। মহিলাসকলে ৰাজহুৱা সভাত বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালে বহিব লগা হৈছিল।

b) Chandraprabha Saikiani’s role in the freedom movement.
খ) স্বাধীনতা আন্দোলনত চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ ভূমিকা।

Ans:- In the freedom movement Chandraprabha Saikiani spread the message of khadi, boycott of foreign clothes, removal of untouchability, banning of opium and other social evils.
উত্তৰ:- স্বাধীনতা আন্দোলনত চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে খাদী, বিদেশী কাপোৰ বৰ্জন, অস্পৃশ্যতা আঁতৰোৱা, আফিম আৰু অন্যান্য সামাজিক কুফল নিষিদ্ধ কৰাৰ বাৰ্তা প্ৰচাৰ কৰিছিল।



7) Let’s learn some grammar :
7) কিছু ব্যাকৰণ শিকোঁ আহক:

In this lesson you have come across verbs that use ‘to’ before them –
এই পাঠত আপুনি ক্ৰিয়াবোৰৰ সন্মুখীন হৈছে যিবোৰৰ আগত 'টু' ব্যৱহাৰ কৰা হয় –

a) She was inspired to join in the freedom movement.
ক) তাই স্বাধীনতা আন্দোলনত যোগদান কৰিবলৈ অনুপ্ৰাণিত হৈছিল।

The from “to join” is a non-finite verb generally known as the to-infinitive.
"যোগদান কৰিবলৈ" ৰ পৰা হৈছে এক অ-সীমিত ক্ৰিয়া যাক সাধাৰণতে টু-ইনফিনিটিভ বুলি কোৱা হয়।

The to-infinitive can also be used as the subject of a sentence as in –
বাক্য এটাৰ বিষয় হিচাপেও ট-ইনফিনিটিভ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি –

b) To keep the guest waiting is not good.
খ) অতিথিক অপেক্ষা কৰি ৰখাটো ভাল নহয়।

It can also be used as the complement of a sentence –
ইয়াক বাক্য এটাৰ পৰিপূৰক হিচাপেও ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি –

c) It is not good to keep the guest waiting.
গ) অতিথিক অপেক্ষা কৰি ৰখাটো ভাল নহয়।

Now practise using the to-infinitive.
এতিয়া টু-ইনফিনিটিভ ব্যৱহাৰ কৰি অভ্যাস কৰক।

Combine these sentences by using to-infinitives. The first one is done for you –
এই বাক্যবোৰ টু-ইনফিনিটিভ ব্যৱহাৰ কৰি একত্ৰিত কৰক। প্ৰথমটো আপোনাৰ বাবে কৰা হৈছে –

a) I will visit the book fair. I will buy a few novels.
ক) মই গ্ৰন্থমেলা পৰিদৰ্শন কৰিম। মই কেইখনমান উপন্যাস কিনিম।

Ans:- I will visit the book fair to buy a few novels.
উত্তৰ:- মই কেইখনমান উপন্যাস কিনিবলৈ গ্ৰন্থমেলালৈ যাম।

b) We are going to Puri tomorrow. We will visit the Jagannath Temple there.
খ) আমি কাইলৈ পুৰীলৈ যাম। আমি তাত জগন্নাথ মন্দিৰ দৰ্শন কৰিম।

Ans:- We are going to Puri to visit the Jagannath Temple there.
উত্তৰ:- আমি তাত জগন্নাথ মন্দিৰ দৰ্শন কৰিবলৈ পুৰীলৈ গৈ আছো।

c) She started a small school for girls. She would help them to overcome the taboos against women.
গ) তাই ছোৱালীৰ বাবে এখন সৰু বিদ্যালয় আৰম্ভ কৰিছিল। তাই তেওঁলোকক মহিলাৰ বিৰুদ্ধে থকা নিষিদ্ধতাবোৰ দূৰ কৰাত সহায় কৰিব।

Ans:- She started a small school for girls to help them to overcome the taboos against women.
উত্তৰ:- তেওঁ ছোৱালীবোৰক মহিলাৰ বিৰুদ্ধে থকা নিষিদ্ধতাবোৰ দূৰ কৰাত সহায় কৰিবলৈ এখন সৰু বিদ্যালয় আৰম্ভ কৰিছিল।

d) She delivered a very powerful speech. She demanded the removal of the prevailing customs of women sitting behind bamboo screens.
ঘ) তাই এটা অতি শক্তিশালী ভাষণ দিছিল। তেওঁ বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালে বহি থকা মহিলাসকলৰ প্ৰচলিত ৰীতি-নীতি আঁতৰাবলৈ দাবী জনাইছিল।

Ans:- She delivered a very powerful speech demanding to remove the prevailing customs of women sitting behind bamboo screens.
উত্তৰ:- তেওঁ বাঁহৰ পৰ্দাৰ পিছফালে বহি থকা মহিলাসকলৰ প্ৰচলিত ৰীতি-নীতি আঁতৰাবলৈ দাবী জনাই এক অতি শক্তিশালী ভাষণ প্ৰদান কৰিছিল।

e) She and her sister were awarded a scholarship. They will study in Nagaon Mission School.
ঙ) তাই আৰু তাইৰ ভনীয়েকক বৃত্তি প্ৰদান কৰা হৈছিল। তেওঁলোকে নগাঁও মিছন স্কুলত পঢ়িব।

Ans:- She and her sister were awarded scholarship to study in Nagaon Mission School.
উত্তৰ:- তেওঁ আৰু তেওঁৰ ভগ্নীক নগাঁও মিছন স্কুলত পঢ়িবলৈ বৃত্তি প্ৰদান কৰা হৈছিল।



8) You must have come across English words which have different forms. One word can be used to form several other words, and such words usually go to a different word class. For example, look at the following word web where you will see different forms of the word beauty.
8) আপুনি নিশ্চয় ইংৰাজী শব্দৰ সন্মুখীন হৈছে যাৰ বিভিন্ন ৰূপ আছে। এটা শব্দ আন কেইবাটাও শব্দ গঠন কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি, আৰু এনে শব্দবোৰ সাধাৰণতে বেলেগ শব্দৰ শ্ৰেণীলৈ যায়। উদাহৰণ স্বৰূপে, নিম্নলিখিত শব্দৱেবটো চাওক য'ত আপুনি সৌন্দৰ্য শব্দটোৰ বিভিন্ন ৰূপ দেখিব।

Beauty Noun
বিউটি নাউন

Beautify Verb
ভাৰ্বসৌন্দৰ্যবৰ্ধক

Beautiful Adjective
সুন্দৰ বিশেষণ

Now complete the word webs with other forms of the words given in each web below :
এতিয়া তলৰ প্ৰতিটো ৱেবত দিয়া শব্দবোৰৰ অন্যান্য প্ৰকাৰৰ সৈতে ৱেব শব্দটো সম্পূৰ্ণ কৰক:

i) Time Noun.
i) টাইম নুন।

Timed Verb.
সময়মতে ভাৰ্ব।

Timely Adverb.
সময়মতে ক্ৰিয়াবিশেষণ।

ii) Eagerness Noun.
ii) আগ্ৰহী বিশেষ্য।

Eager Adjective.
আগ্ৰহী বিশেষণ।

Eagerly Adverb.
আগ্ৰহেৰে এডভাৰ্ব।

iii) Rebellion Noun.
iii) বিদ্ৰোহ বিশেষ্য।

Rebel Verb.
বিদ্ৰোহী ক্ৰিয়া।

Rebellious Adjective.
বিদ্ৰোহী বিশেষণ।

iv) Movement Noun.
iv) আন্দোলন বিশেষ্য।

Move Verb.
ভাৰ্ব স্থানান্তৰ কৰক।

Movable Adjective.
চলনশীল বিশেষণ।

v) Patriot Noun.
v) পেট্ৰিয়াট নুন।

Patriotically Adverb.
দেশপ্ৰেমমূলক ভাৱে এডভাৰ্ব।

Patriotic Adjective.
দেশপ্ৰেমমূলক বিশেষণ।

vi) Education Noun.
vi) শিক্ষা বিশেষ্য।

Educationally Adverb.
শৈক্ষিকভাৱে ক্ৰিয়াবিশেষণ।

Educational Adjective.
শৈক্ষিক বিশেষণ।


9) a) Have you heard of CEDAW? The full form of CEDAW is the Convention on Elimination of all forms of Discrimination Against Women. CEDAW is an international treaty adopted in 1979 by the United Nations General Assembly. Described as an internal bill of rights for women, CEDAW was ratified by 189 countries. Some of the important features of CEDAW are :
9) ক) আপুনি চিইডিএডব্লিউৰ বিষয়ে শুনিছে নেকি? চি.ই.ডি.এ.ডব্লিউ.-ৰ সম্পূৰ্ণ ৰূপ হৈছে মহিলাৰ বিৰুদ্ধে সকলো ধৰণৰ বৈষম্য দূৰ কৰাৰ সন্মিলন। চিইডিএডব্লিউ হৈছে ১৯৭৯ চনত ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ সাধাৰণ সভাৰ দ্বাৰা গৃহীত এক আন্তৰ্জাতিক চুক্তি। মহিলাসকলৰ অধিকাৰৰ এক আভ্যন্তৰীণ বিধেয়ক হিচাপে বৰ্ণনা কৰা, চি.ই.ডি.এ.ডব্লিউ.-ক 189 খন দেশে অনুমোদন জনাইছিল। চি.ই.ডি.এ.ডব্লিউ.-ৰ কিছুমান গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য হৈছে:

– Governments shall take concrete steps to eliminate discrimination against women.
মহিলাৰ বিৰুদ্ধে বৈষম্য দূৰ কৰাৰ বাবে চৰকাৰে দৃঢ় পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিব।

– Governments shall take all appropriate measures to ensure that women can enjoy basic human rights and fundamental freedoms.
মহিলাসকলে যাতে মৌলিক মানৱ অধিকাৰ আৰু মৌলিক স্বাধীনতা উপভোগ কৰিব পাৰে সেয়া নিশ্চিত কৰিবলৈ চৰকাৰে সকলো উপযুক্ত ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব।

– Governments shall take appropriate measures to eliminate sexist stereotypes.
– চৰকাৰে যৌনতাবাদী ধাৰণাবোৰ আঁতৰ কৰিবলৈ উপযুক্ত ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব।

– Women will have the right of vote, to participate in forming and implementing governmental policies.
মহিলাসকলৰ ভোটদানৰ অধিকাৰ থাকিব, চৰকাৰী নীতি গঠন আৰু ৰূপায়ণত অংশগ্ৰহণ কৰাৰ অধিকাৰ থাকিব।

– Women will have the right to represent the country at an international level.
মহিলাসকলৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত দেশক প্ৰতিনিধিত্ব কৰাৰ অধিকাৰ থাকিব।

– Women and girls should receive career and vocational guidance and have access to education opportunities at par with men or boys.
মহিলা আৰু ছোৱালীয়ে কেৰিয়াৰ আৰু বৃত্তিমূলক নিৰ্দেশনা প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে আৰু পুৰুষ বা ল'ৰাৰ সমান শিক্ষাৰ সুযোগ প্ৰাপ্ত কৰিব লাগে।

Look how things have changed since the days of Chandraprabha Saikiani ! Today governments themselves have undertaken the task of eliminating discrimination against women. But the government alone cannot succeed in this task unless women become aware of their rights.
চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ দিনৰ পৰা বস্তুবোৰ কেনেদৰে সলনি হৈছে চাওক! আজি চৰকাৰে নিজেই মহিলাৰ বিৰুদ্ধে বৈষম্য দূৰ কৰাৰ কাম হাতত লৈছে। কিন্তু মহিলাসকলে তেওঁলোকৰ অধিকাৰৰ বিষয়ে অৱগত নোহোৱালৈকে চৰকাৰে অকলে এই কামত সফল হ'ব নোৱাৰে।

i) Work in small groups to find out more about CEDAW on the internet and write down some more important features of CEDAW. (You can search www.un.org.)
i) ইণ্টাৰনেটত চি.ই.ডি.এ.ডব্লিউ.-ৰ বিষয়ে অধিক জানিবলৈ আৰু চি.ই.ডি.এ.ডব্লিউ.-ৰ কিছুমান গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য লিখিবলৈ সৰু সৰু গোটত কাম কৰক। (আপুনি www.un.org সন্ধান কৰিব পাৰে।)

Ans:- Do yourself.
উত্তৰ:- নিজকে কৰক।

ii) Based on your reading, prepare a poster on the topic – ‘Let’s stop discrimination against women’.
ii) আপোনাৰ পঢ়াৰ ওপৰত আধাৰিত কৰি, বিষয়টোৰ ওপৰত এখন পোষ্টাৰ প্ৰস্তুত কৰক – 'আহক মহিলাৰ বিৰুদ্ধে বৈষম্য বন্ধ কৰোঁ'।

Ans:-
উত্তৰ:-

• Eliminate discrimination against women.
• মহিলাৰ বিৰুদ্ধে বৈষম্য দূৰ কৰক।

• Treat Men and women equally.
• পুৰুষ আৰু মহিলাৰ সৈতে সমানে ব্যৱহাৰ কৰে।

• Ensure equal rights for women as men.
• পুৰুষৰ দৰে মহিলাৰ বাবে সমান অধিকাৰ নিশ্চিত কৰিব।

• Ensure political and social rights to women for a happy world.
• সুখী পৃথিৱীৰ বাবে মহিলাসকলৰ ৰাজনৈতিক আৰু সামাজিক অধিকাৰ নিশ্চিত কৰিব।



b) Now that you have learnt about Chandraprabha Saikiani and the norms of society women had to follow, choose any one of the topics below and write a short essay. You can work in small groups.
খ) এতিয়া যেতিয়া আপুনি চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ বিষয়ে শিকিছে আৰু সমাজৰ নিয়মবোৰ মহিলাসকলে অনুসৰণ কৰিব লাগিব, তলৰ যিকোনো এটা বিষয় বাছনি কৰিব লাগিব আৰু এখন চমু প্ৰবন্ধ লিখিব লাগিব। আপুনি সৰু সৰু গোটত কাম কৰিব পাৰে।

i) Chandraprabha Saikiani as a social reformer.
ক) এজন সমাজ সংস্কাৰক হিচাপে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি।

ii) The different challenges that women faced during the time of Chandraprabha Saikiani.
ii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ সময়ত মহিলাসকলে সন্মুখীন হোৱা বিভিন্ন প্ৰত্যাহ্বান।

iii) Chandraprabha Saikiani fought a hard battle for herself and her younger sister in order to receive an education as good as the one the boys in her village were receiving.
iii) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানীয়ে নিজৰ আৰু তাইৰ সৰু ভনীয়েকৰ বাবে এক কঠিন যুঁজ তৈয়াৰ কৰিছিল যাতে তাইৰ গাঁৱৰ ল'ৰাবোৰে যিমান ভাল শিক্ষা লাভ কৰিছিল সিমান ভাল শিক্ষা লাভ কৰিব পাৰে।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

i) Chandraprabha Saikiani as a social reformer.
ক) এজন সমাজ সংস্কাৰক হিচাপে চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি।

          Chandraprabha Saikiani was a renowned social worker of Assam. During her days discrimination towards women was the norm of society. She felt very unhappy at this and determined to fight for the causes of women. First she fought for girls right for education. Next she was the person who removed bamboo screen from the front of the women in pubic meetings. She also paved the way of easy entry of women in the famous Hayagriva Madhaba temple at Hajo.
চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানি অসমৰ এগৰাকী প্ৰখ্যাত সমাজকৰ্মী আছিল। তাইৰ দিনত মহিলাৰ প্ৰতি বৈষম্য সমাজৰ নিয়ম আছিল। তাই ইয়াত বহুত অসন্তুষ্ট অনুভৱ কৰিছিল আৰু মহিলাসকলৰ কাৰণৰ বাবে যুঁজিবলৈ সংকল্পবদ্ধ হৈছিল। প্ৰথমে তাই শিক্ষাৰ বাবে ছোৱালীৰ বাবে যুঁজিছিল। পৰৱৰ্তী সময়ত তেওঁ সেই জন ব্যক্তি আছিল যিয়ে পিউবিক মিটিংত মহিলাসকলৰ সন্মুখৰ পৰা বাঁহৰ পৰ্দা আঁতৰাই ছিল। তেওঁ হাজোৰ বিখ্যাত হায়াগ্ৰীৱ মাধাবা মন্দিৰত মহিলাসকলৰ সহজ প্ৰৱেশৰ পথো প্ৰশস্ত কৰিছিল।


c) Think of yourself in the place of Chandraprabha Saikiani and list some ideas to eradicate taboos against women that are still present in our society today.
গ) চন্দ্ৰপ্ৰভা চাইকিয়ানিৰ ঠাইত নিজৰ কথা চিন্তা কৰক আৰু আজিও আমাৰ সমাজত থকা মহিলাৰ বিৰুদ্ধে নিষিদ্ধতা নিৰ্মূল কৰিবলৈ কিছুমান ধাৰণা তালিকাভুক্ত কৰক।

Ans:- Discrimination against women has gone down in our society now adays.
উত্তৰ:- আজিকালি আমাৰ সমাজত মহিলাৰ বিৰুদ্ধে বৈষম্য হ্ৰাস পাইছে।

i) But still they should be given equal status to men. And for this public opinion should be moulded.
i) কিন্তু তথাপিও তেওঁলোকক পুৰুষক সমান মৰ্যাদা দিয়া উচিত। আৰু ইয়াৰ বাবে জনমত গঢ়ি তুলিব লাগে।

ii) Not rules are sufficient but public awareness should be ensured to protect girl child.
ii) নিয়মপৰ্যাপ্ত নহয় কিন্তু ছোৱালী সন্তানক সুৰক্ষা দিবলৈ জনসজাগতা নিশ্চিত কৰিব লাগে।

iii) More and more girl’s school be created.
iii) অধিকসংখ্যক ছোৱালীৰ বিদ্যালয় সৃষ্টি কৰা হ'ব।

iv) Steps should be taken for their higher study.
iv) তেওঁলোকৰ উচ্চতৰ অধ্যয়নৰ বাবে পদক্ষেপ ল'ব লাগে।

v) Representation in political field in a better ratio should be ensured.
v) উন্নত অনুপাতত ৰাজনৈতিক ক্ষেত্ৰত প্ৰতিনিধিত্ব নিশ্চিত কৰিব লাগে।

vi) Legislation of laws for the correct implementation of the schemes for women empowerment.
vi) মহিলা সশক্তিকৰণৰ বাবে আঁচনিসমূহৰ সঠিক ৰূপায়ণৰ বাবে আইন ৰ আইন প্ৰণয়ন।



10) Your teacher will divide the class into five groups (A, B, C, D and E) and assign paragraphs to each group.
10) আপোনাৰ শিক্ষকে শ্ৰেণীটোক পাঁচটা গোটত বিভক্ত কৰিব (এ, বি, চি, ডি আৰু ই) আৰু প্ৰতিটো গোটক অনুচ্ছেদ আৱণ্টন কৰিব।

Group A – Paragraph 2, Group B – Paragraph 3, Group C – Paragraph 4, Group D – Paragraph 5. Working in groups :
গোট এ – পেৰাগ্ৰাফ 2, গ্ৰুপ বি – পেৰাগ্ৰাফ 3, গ্ৰুপ চি – পেৰাগ্ৰাফ 4, গ্ৰুপ ডি – পেৰাগ্ৰাফ 5। গোটত কাম কৰা:

a) Look up the dictionary to find out the meaning of the word ‘skit’ .
ক) 'স্কিট' শব্দটোৰ অৰ্থ বিচাৰিবলৈ অভিধানটো চাওক।

Ans:- Short piece of humorous writing.
উত্তৰ:- হাস্যৰসাত্মক লিখনিৰ চমু টুকুৰা।

b) Read the given paragraph very carefully. Using the information provided in it, write out dialogues to make a skit. Develop the characters and also try to desing the backdrop. Then act out the skit in front of the class.
খ) প্ৰদত্ত অনুচ্ছেদটো অতি সাৱধানে পঢ়ক। ইয়াত প্ৰদান কৰা তথ্য ব্যৱহাৰ কৰি, স্কিট এটা তৈয়াৰ কৰিবলৈ সংলাপ লিখক। চৰিত্ৰবোৰ বিকশিত কৰক আৰু পৃষ্ঠভূমিটো নিষ্কাশন কৰিবলৈচেষ্টা কৰক। তাৰ পিছত শ্ৰেণীৰ সন্মুখত স্কিটটো কাম কৰক।

Ans:- Do yourselves.
উত্তৰ:- নিজকে কৰক।

c) Prepare a slogan on the issue highlighted in the paragraph. Write the slogans on chart paper and hang them around the class. Here is a sample slogan.
গ) পেৰাগ্ৰাফত উল্লেখ কৰা বিষয়টোৰ ওপৰত এটা শ্লোগান প্ৰস্তুত কৰক। শ্লোগানবোৰ চাৰ্ট কাগজত লিখক আৰু সেইবোৰ শ্ৰেণীৰ চাৰিওফালে ওলোমাই দিয়ক। ইয়াত এটা নমুনা শ্লোগান দিয়া হৈছে।

Happy Women, Healthy Women !
সুখী মহিলা, স্বাস্থ্যৱান মহিলা!

Stop Female Foeticide !
কন্যা ভ্ৰূণ হত্যা বন্ধ কৰক!

Ans:- Save Girls, Savenation !
উত্তৰ:- ছোৱালী বচাওক, চেভনেচন!


***********************************************************

***********************************************************


Conclusion:(উপসংহাৰ)

মই আশা কৰো যে এই পোষ্টৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলৰ বহুত উপকাৰ হৈছে আৰু এই বিষয়টো যদি আপোনাৰ কামত আহিছে, তেন্তে আপুনি আপোনাৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে Share কৰিবলৈ পাহৰি নাযাব।


FAQ

Questions: Where can I get Assam SCERT Board Class 8 English Recommendation Chapter?
Answers: You can find SaraAxom Assam SCERT Board Class 8 English Suggestion Chapter. The answer to each textbook question is to help learners understand and learn the language faster.

Questions: What is the best site to get Assam SCERT Board Class 8 English solutions?
Answers: SaraAxom is a truly and qualified reliable place that provides reliable information
Assam SCERT Board Class 8 English Solution.

Questions: How can students use the solutions for exam preparation?
Answers: Students can use the following solutions
  • Students can use solutions to modify the curriculum.
  • Students can use it to make notes during the study
  • Students can use solutions to understand the concepts and complete the course

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad

Subscribe Us