Type Here to Get Search Results !

SCERT Class 8 English Chapter 5: Louis Pasteur All Questions & Answers। অষ্টম শ্ৰেণী ইংৰাজী অধ্যায় ৫ ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ

SCERT Class 8 English Chapter 5: Louis Pasteur All Questions & Answers। অষ্টম শ্ৰেণী ইংৰাজী অধ্যায় ৫ ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ


Class 8 English Questions Answers। SCERT: মৰমৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকল, SaraAxom.in লৈ তোমালোকক স্বাগতম, আজি এই প্ৰবন্ধটোত, আমি অষ্টম শ্ৰেণীৰ SCERT শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে অতি লাগতিয়াল কিছুমান প্ৰশ্নৰ উত্তৰ লৈ আহিছো। যদি আপুনি গুগলত অষ্টম শ্ৰেণীৰ ইংৰাজী প্ৰশ্নৰ উত্তৰ বিচাৰি আছে তেন্তে আপুনি সঠিক ৱেবছাইটত আহিছে ইয়াত আমি অষ্টম শ্ৰেণীৰ ইংৰাজী প্ৰবন্ধৰ পঞ্চম অধ্যায়ৰ সকলো প্ৰশ্নৰ উত্তৰ তলত বহলাই প্ৰদান কৰিছো।

Chapter 5:

Louis Pasteur


1) Answer the following questions to check your understanding :
1) আপোনাৰ বুজাবুজি পৰীক্ষা কৰিবলৈ নিম্নলিখিত প্ৰশ্নবোৰৰ উত্তৰ দিয়ক:

a) What happened one day while Louis Pasteur was playing with his friends ?
ক) লুই পাষ্টুৰে তেওঁৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে খেলি থাকোতে এদিন কি ঘটিছিল?

Ans:- One day while Louis Pasteur was playing with his friends, a man came running to him. The man was very frightened.
উত্তৰ:- এদিন লুই পাষ্টুৰে তেওঁৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে খেলি থকা অৱস্থাত এজন মানুহ তেওঁৰ ওচৰলৈ দৌৰি আহিছিল। মানুহজন বৰ ভয় খাইছিল।

b) What does rabies cause in human beings ?
খ) মানুহৰ জলাতঙ্কৰ ফলত কি হয়?

Ans:- Rabies causes inflamation of the brain in human beings. They go mad and die.
উত্তৰ:- জলাতঙ্কৰ ফলত মানুহৰ মগজু জ্বলি উদগনি হয়। সিহঁত পাগল হৈ যায় আৰু মৰি যায়।

c) What experiment did Pasteur conduct on rabbits ?
গ) পেষ্টুৰে খৰগোচৰ ওপৰত কি পৰীক্ষা কৰিছিল?

Ans:- Pasteur, in his experiments treated the ailing rabbits by injection them with the same virus and succeeded in curing them.
উত্তৰ:- পাষ্টুৰে তেওঁৰ পৰীক্ষাবোৰত ৰোগী খৰগোশবোৰক একেটা ভাইৰাছৰে বেজী দি চিকিৎসা কৰিছিল আৰু সেইবোৰ নিৰাময় কৰাত সফল হৈছিল।

d) Who was Pasteur’s first human patient ? Was his treatment successful ?
ঘ) পেষ্টুৰৰ প্ৰথম মানৱ ৰোগী কোন আছিল? তেওঁৰ চিকিৎসা সফল হৈছিল নেকি?

Ans:- A school boy was Pasteur’s first human patient. Yes, he was successful.
উত্তৰ:- এখন বিদ্যালয়ৰ লৰা পেষ্টুৰৰ প্ৰথম মানৱ ৰোগী আছিল। হয়, তেওঁ সফল হৈছিল।

e) Where and when did the French government establish the Pasteur Institute ? What is it famous for ?
ঙ) ফ্ৰান্স চৰকাৰে পাষ্টুৰ ইনষ্টিটিউট ক'ত আৰু কেতিয়া স্থাপন কৰিছিল? এইটো কিহৰ বাবে বিখ্যাত?

Ans:- The French government established the Pasteur Institute in Paris in 1888. It is famous for its study of biology, micro – organism, diseases and vaccines.
উত্তৰ:- ফ্ৰান্স চৰকাৰে ১৮৮৮ চনত পেৰিছত পাষ্টুৰ ইনষ্টিটিউট স্থাপন কৰিছিল। ই জীৱবিজ্ঞান, সূক্ষ্ম - জীৱ, ৰোগ আৰু ভেকছিনৰ অধ্যয়নৰ বাবে বিখ্যাত।


2) You must have noticed that the lesson has many words related to diseases. Read the lesson carefully and note down all these words in the word web below. One has been done for you.
2) আপুনি নিশ্চয় লক্ষ্য কৰিছে যে পাঠটোত ৰোগসম্পৰ্কীয় বহুতো শব্দ আছে। পাঠটো মনোযোগেৰে পঢ়ক আৰু তলৰ ৱেব শব্দটোত এই সকলোবোৰ শব্দ মনত ৰাখক। এটা আপোনাৰ বাবে কৰা হৈছে।

Ans:- DISEASE :-
উত্তৰ:- ৰোগ :-

i) Virus
i) ভাইৰাছ

ii) Aids
ii) এইডছ

iii) Malaria
iii) মেলেৰিয়া

iv) Rabies
iv) জলাতঙ্ক

v) Ailing
ব) অসুস্থ

vi) Inflammation
vi) প্ৰদাহ

vii) Rubella
vii) ৰুবেলা

viii) Measales.
viii) মেচেলচ।



3) Here are five friends sharing information about diseases. Complete their dialogues with information from the lesson.
3) ইয়াত পাঁচজন বন্ধুৱে ৰোগৰ বিষয়ে তথ্য ভাগ বতৰা কৰিছে। পাঠৰ পৰা তথ্যৰ সৈতে তেওঁলোকৰ সংলাপ সম্পূৰ্ণ কৰক।

a) Puja :- Beware of animal bites ………………………………………………………………………………………………………………..
ক) পূজা :- জন্তুৰ কামোৰৰ পৰা সাৱধান হওক.

Ans:- Puja :- Beware of animal bites because they may cause rabies.
উত্তৰ:- পূজা :- জন্তুৰ কামোৰৰ পৰা সাৱধান হ'ব কিয়নো সেইবোৰৰ ফলত জলাতঙ্ক হ'ব পাৰে।

b) Rohan :- Measles is a deadly disease. It can lead to ……………………………………………………………………………………………………………………….
খ) ৰোহন :- সৰু আই হৈছে এক মাৰাত্মক ৰোগ। ইয়াৰ ফলত ...

Ans:- Rohan :- Measles is a deadly disease. It can lead Pneumonia, Diarrhoea and other life threatening complications.
উত্তৰ:- ৰোহন :- সৰু আই হৈছে এক মাৰাত্মক ৰোগ। ই নিউমোনিয়া, ডায়েৰিয়া আৰু অন্যান্য জীৱনৰ প্ৰতি ভাবুকিপূৰ্ণ জটিলতাৰ সৃষ্টি কৰিব পাৰে।

c) Pushpa :- Rubella infection can lead to …………………………………………………………………………………………………………………….
গ) পুষ্পা :- ৰুবেলা সংক্ৰমণৰ ফলত ..

Ans:- Pushpa :- Rubella infection can lead to blindness, deafness, mental retardation and congenital heart defects.
উত্তৰ:- পুষ্পা :- ৰুবেলা সংক্ৰমণৰ ফলত অন্ধত্ব, বধিৰতা, মানসিক বিকাৰ আৰু জন্মগত হৃদযন্ত্ৰৰ বিকাৰ হ'ব পাৰে।

d) Jumon :- The anopheles mosquito …………………………………………………………………………………………………………..
ঘ) জুমন :- এনোফিলিছ মহ .

Ans:- Jumon :- The anopheles mosquito is a carrier of Malaria.
উত্তৰ:- জুমন :- এনোফিলিছ মহ হৈছে মেলেৰিয়াৰ বাহক।



4) Do you know what a flowchart is ? It is a diagram that shows how one thing leads to the next. Read the lesson once again and complete the flowchart to show the chain of events. The first entry has been inserted for you.
4) ফ্লোচাৰ্ট কি আপুনি জানেনে? এইটো এটা নক্সা যিয়ে দেখুৱায় যে কেনেকৈ এটা বস্তুপৰৱৰ্তী লৈ যায়। পাঠটো আকৌ এবাৰ পঢ়ক আৰু ঘটনাৰ শৃংখলা টো দেখুৱাবলৈ ফ্লোচাৰ্টটো সম্পূৰ্ণ কৰক। আপোনাৰ বাবে প্ৰথম প্ৰবিষ্টি অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।

Ans:-
উত্তৰ:-

a) Pasteur sees a man bitten by a mad wolf.
ক) পাষ্টুৰে এজন মানুহক পাগল নেকড়ে কামুৰি থকা দেখিছে।

b) The man suffers from rabies.
খ) মানুহজন জলাতঙ্কত ভুগিআছে।

c) It causes the inflammation of his brain.
গ) ইয়াৰ ফলত তেওঁৰ মগজুৰ প্ৰদাহ হয়।

d) He goes mad.
ঘ) তেওঁ পাগল হৈ যায়।

e) He dies of the deadly disease.
ঙ) তেওঁ মাৰাত্মক ৰোগত আক্ৰান্ত হৈ মৃত্যুবৰণ কৰে।



5) Here are some sentences from the lesson.
5) ইয়াত পাঠৰ পৰা কিছুমান বাক্য দিয়া হৈছে।

A man came running towards Louis Pasteur. The man was very frightened. “What is the matter ?” Louis asked him. Someone has been bitten by a mad wolf from the mountain.
এজন মানুহ লুই পাষ্টুৰৰ ফালে দৌৰি আহিছিল। মানুহজন বৰ ভয় খাইছিল। "কি হ'ল?" লুইতে তেওঁক সুধিলে। কাৰোবাক পৰ্বতৰ পৰা এটা উন্মাদ নেকড়ে কামুৰিছে।

Look at the words printed in italics.
ইটালিকত মুদ্ৰিত শব্দবোৰ চাওক।

Can you recall which grammatical structure is represented by the words in italics ? Fill in the blank spaces provided below to give the answer.
আপুনি মনত পেলাব পাৰিবনে ইটালিকৰ শব্দবোৰে কোনটো ব্যাকৰণীয় গাঁথনি প্ৰতিনিধিত্ব কৰে? উত্তৰ দিবলৈ তলত প্ৰদান কৰা খালী ঠাইবোৰ পূৰণ কৰক।

The words printed in italics are in the P…………….. voice.
ইটালিকত মুদ্ৰিত শব্দবোৰ পি.. মাত।

Ans:- Passive.
উত্তৰ:- নিষ্ক্ৰিয়।

By changing the verb forms, the sentences can also be written in the following way :
ক্ৰিয়া ৰ ৰূপ সলনি কৰি, বাক্যবোৰ নিম্নলিখিত ধৰণেও লিখিব পাৰি:

a) A mad wolf from the mountain has bitten someone.
ক) পৰ্বতৰ পৰা এটা উন্মাদ নেকড়ে কাৰোবাক কামুৰিছে।

This sentence is in the A………………………. Voice.
এই বাক্যটো এ..... মাত।

Ans:- Active.
উত্তৰ:- সক্ৰিয়।

Now, read the lesson and find out other sentences in Active voice. Reframe these sentences if necessary. Then convert them into their Passive forms.
এতিয়া, পাঠটো পঢ়ক আৰু সক্ৰিয় কণ্ঠত আন বাক্যবোৰ বিচাৰি উলিয়াওক। প্ৰয়োজন হ'লে এই বাক্যবোৰ পুনৰ ফ্ৰেম কৰক। তাৰ পিছত সেইবোৰক তেওঁলোকৰ নিষ্ক্ৰিয় ৰূপলৈ ৰূপান্তৰ কৰক।

Ans:- a) Suddenly he saw a man running towards him.
উত্তৰ:- ক) হঠাতে তেওঁ এজন মানুহক তেওঁৰ ফালে দৌৰি যোৱা দেখিলে।

Passive :- Suddenly a man running towards him was seen by him.
নিষ্ক্ৰিয় :- হঠাতে তেওঁৰ ফালে দৌৰি যোৱা এজন মানুহক তেওঁৰ দ্বাৰা দেখা গৈছিল।

b) Human beings get the virus ………………………
খ) মানুহে ভাইৰাছ টো পায়... ....

Passive :- The virus is got by human beings ………………………..
নিষ্ক্ৰিয় :- ভাইৰাছটো মানুহে পাইছে.

c) The incident disturbed him.
গ) ঘটনাটোৱে তেওঁক বিচলিত কৰিছিল।

Passive :- He was disturbed by the incident.
নিষ্ক্ৰিয় :- তেওঁ ঘটনাটোৰ দ্বাৰা বিচলিত হৈছিল।

d) Pasteur found the virus that causes rabies.
ঘ) পেষ্টুৰে জলাতঙ্ক সৃষ্টি কৰা ভাইৰাছটো বিচাৰি পাইছিল।

Passive :- The virus that causes rabies was found by Pasture.
নিষ্ক্ৰিয় :- জলাতঙ্ক সৃষ্টি কৰা ভাইৰাছটো চৰণীয়া স্থানৰ দ্বাৰা পোৱা গৈছিল।

e) He treated the ailing rabbits.
ঙ) তেওঁ ৰুগীয়া খৰগোশবোৰৰ চিকিৎসা কৰিছিল।

Passive :- The ailing rabbits were treated by him.
নিষ্ক্ৰিয় :- ৰুগীয়া খৰগোশবোৰক তেওঁৰ দ্বাৰা চিকিৎসা কৰা হৈছিল।

f) Can you save my son, Sir ?
চ) আপুনি মোৰ পুত্ৰক বচাব পাৰিবনে, ছাৰ?

Passive :- Can my son be saved, sir ?
নিষ্ক্ৰিয় :- মোৰ পুত্ৰক বচাব পাৰিনে, চাৰ?

g) He injected the boy with the virus.
গ) তেওঁ ভাইৰাছৰ দ্বাৰা লৰা বেজী দিছিল।

Passive :- The boy was injected with virus by him.
নিষ্ক্ৰিয় :- লৰা তেওঁৰ দ্বাৰা ভাইৰাছৰ বেজী দিয়া হৈছিল।



6) a) Let’s learn some tense forms :
6) ক) কিছুমান উত্তেজনাপূৰ্ণ ৰূপ শিকিআহক:

We use the Simple Present tense
আমি সৰল বৰ্তমান কাল ব্যৱহাৰ কৰোঁ

i) To express universal truths :
ক) সাৰ্বজনীন সত্য প্ৰকাশ কৰিবলৈ:

Animals with rabies grow mad.
জলাতঙ্ক থকা জন্তুবোৰ পাগল হৈ যায়।

ii) To express habitual or repeated action :
ii) অভ্যাসগত বা বাৰে বাৰে কৰা কাৰ্য্য প্ৰকাশ কৰিবলৈ:

Louis Pasteur plays with his friends.
লুই পাষ্টুৰে তেওঁৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে খেলে।

iii) To indicate situations that are permanent :
iii) স্থায়ী পৰিস্থিতিবোৰ সূচিত কৰিবলৈ:

He works in the institute.
তেওঁ প্ৰতিষ্ঠানটোত কাম কৰে।

b) We use the Present Continuous tense to express an action that is presently going on :
খ) বৰ্তমানচলি থকা এটা কাৰ্য প্ৰকাশ কৰিবলৈ আমি বৰ্তমানৰ নিৰন্তৰ কাল ব্যৱহাৰ কৰোঁ:

He is working on his experiment.
তেওঁ তেওঁৰ পৰীক্ষাত কাম কৰি আছে।

c) Now complete these sentences using the Simple Present or the Present Continuous forms of the verbs in brackets :
গ) এতিয়া বন্ধনীত থকা ক্ৰিয়াবোৰৰ সৰল প্ৰেজেণ্ট বা বৰ্তমানৰ নিৰন্তৰ ৰূপব্যৱহাৰ কৰি এই বাক্যবোৰ সম্পূৰ্ণ কৰক:

i) We ………………………… football in the afternoon. (play)
i) আমি ... আবেলি ফুটবল। (খেল)

Ans:- play.
উত্তৰ:- খেল।

ii) The sun ……………………….. in the east. (rise)
ii) সূৰ্য ..... পূবত। (উত্থান)

Ans:- rises.
উত্তৰ:- উত্থান।

iii) Don’t make a noise ; the baby …………………………. . (sleep)
iii) শব্দ নকৰিব; কেঁচুৱাটো ......... (টোপনি)

Ans:- is sleeping.
উত্তৰ:- শুই আছে।

iv) Someone …………………………….. at the door ; can you hear it ? (knock)
iv) কোনোবাই ..... দুৱাৰত ; আপুনি এইটো শুনিব পাৰিবনে? (নক)

Ans:- is knocking.
উত্তৰ:- নক কৰি আছে।

v) The man …………………………. towards the bus. (run)
ভি) মানুহজন ..... বাছৰ ফালে। (দৌৰা)

Ans:- is running.
উত্তৰ:- চলি আছে।

vi) The bus usually ………………………….. at 8 o’clock. (come)
vi) বাছখন সাধাৰণতে ....... 8 বজাত। (আহা)

Ans:- comes.
উত্তৰ:- আহে।

vii) He ……………………….. for an engineering entrance examination. (prepare)
vii) তেওঁ ....... অভিযান্ত্ৰিক প্ৰৱেশ পৰীক্ষাৰ বাবে। (প্ৰস্তুত কৰক)

Ans:- is preparing.
উত্তৰ:- প্ৰস্তুতি চলাই আছে।

viii) He ………………………… German. (learn)
viii) তেওঁ ..... জাৰ্মান। (শিকক)

Ans:- is learning.
উত্তৰ:- শিকি আছে।

7) a) We use the Simple Past tense :
7) ক) আমি সৰল অতীত কাল ব্যৱহাৰ কৰোঁ:

i) To talk about an action that has already taken place, e.g.
i) ইতিমধ্যে সংঘটিত হোৱা এটা কাৰ্যৰ বিষয়ে কথা পাতিবলৈ, উদাহৰণ স্বৰূপে।

This method of treatment of rabies made Pasteur famous all over the world.
জলাতঙ্কৰ চিকিৎসাৰ এই পদ্ধতিয়ে পেষ্টুৰক সমগ্ৰ বিশ্বতে বিখ্যাত কৰি তুলিছিল।

ii) To show a series of completed actions, e.g.
ii) সম্পূৰ্ণ হোৱা কাৰ্য্যৰ এটা শৃংখলা দেখুৱাবলৈ, উদাহৰণ স্বৰূপে।

He injected the boy with the virus and kept him under watch.
তেওঁ লৰা ভাইৰাছৰ বেজী দিছিল আৰু তেওঁক নিৰীক্ষণত ৰাখিছিল।

b) We use the Past Continuous tense :
খ) আমি অতীতৰ নিৰন্তৰ কাল ব্যৱহাৰ কৰোঁ:

i) to refer to an action that was going on for a certain period of time in the pass. e.g.
i) পাছত এক নিৰ্দিষ্ট সময়ৰ বাবে চলি থকা কাৰ্য এটা উল্লেখ কৰিবলৈ। উদাহৰণ স্বৰূপে।

One day, a boy called Louis Pasteur was playing with his friends.
এদিন লুই পাষ্টুৰ নামৰ এজন লৰা তেওঁৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে খেলি আছিল।

ii) To show that something happened while another action was going on, e.g.
ii) আন এটা কাৰ্য চলি থকাৰ সময়ত কিবা এটা ঘটিছিল বুলি দেখুৱাবলৈ, উদাহৰণ স্বৰূপে।

Many years later, when he was experimenting on rabbits, he found the deadly virus that causes rabies.
বহু বছৰৰ পিছত, যেতিয়া তেওঁ খৰগোচৰ ওপৰত পৰীক্ষা কৰি আছিল, তেতিয়া তেওঁ জলাতঙ্ক সৃষ্টি কৰা মাৰাত্মক ভাইৰাছটো বিচাৰি পাইছিল।

c) Let’s see how much you have understood. Complete these sentences using the Simple Past or the Past Continuous forms of the verbs in brackets.
গ) আপুনি কিমান বুজি পাইছে চাওঁ আহক। বন্ধনীত থকা ক্ৰিয়াবোৰৰ সৰল অতীত বা অতীত নিৰন্তৰ ৰূপ ব্যৱহাৰ কৰি এই বাক্যবোৰ সম্পূৰ্ণ কৰক।

i) Louis Pasteur …………………………. in 1895. (die)
i) লুই পাষ্টুৰ . ১৮৯৫ চনত। (মৰিব)

Ans:- died.
উত্তৰ:- মৃত্যু হৈছিল।

ii) Pasteur knew that the mad wolf …………………………. from rabies. (suffer)
ii) পাষ্টুৰে জানিছিল যে উন্মাদ নেকড়ে .... জলাতঙ্কৰ পৰা। (কষ্ট পাওক)

Ans:- was suffering.
উত্তৰ:- ভুগি আছিল।

iii) When I reached his house, he ………………………… lunch. (have)
iii) যেতিয়া মই তেওঁৰ ঘৰত উপস্থিত হৈছিলো, তেওঁ ... দুপৰীয়াৰ আহাৰ। (আছে)

Ans:- was having.
উত্তৰ:- আছিল।

iv) I ………………………. last evening. (arrive)
iv) মই ..... যোৱা সন্ধিয়া। (আহক)

Ans:- arrived.
উত্তৰ:- আহিল।

v) The boys ………………………… football when it suddenly began to rain. (play)
v) ল'ৰাবোৰ ... ফুটবল যেতিয়া হঠাতে বৰষুণ হ'বলৈ ধৰিলে। (খেল)

Ans:- were playing.
উত্তৰ:- খেলি আছিল।

8) Imagine you are the young boy who was bitten by the mad dog. You are telling your friends what happened when you were coming home from school. Fill in the gaps in the passage below with correct forms of the verbs to complete your story.
8) কল্পনা কৰক আপুনি সেই ডেকা লৰা যাক পাগল কুকুৰে কামুৰিছিল। আপুনি আপোনাৰ বন্ধুবৰ্গক কৈআছে যে আপুনি স্কুলৰ পৰা ঘৰলৈ অহাৰ সময়ত কি ঘটিছিল। আপোনাৰ কাহিনী সম্পূৰ্ণ কৰিবলৈ ক্ৰিয়াৰ সঠিক ৰূপৰ সৈতে তলৰ পাঠাংশৰ খালী ঠাইবোৰ পূৰণ কৰক।

Yesterday I ……………………….  ………………………… (return) from school alone. One the way I ………………………. (see) a group of boys around a dog. The dog …………………………. (seem) to be mad, and the boys ………………………..  …………………………. (throw) stones at it. This ………………………….. (make) the dog angry and frightened. The dog …………………………… (begin) to bark angrily. The boys …………………………….. (find) this very funny and they ……………………………. (hit) the dog with a stick. I ……………………………  ………………………….. (stand) nearby quietly. Suddenly the dog ………………………….. (rush) at me and ………………………….. (bite) me. I …………………………… (shout) to the boys to help me. But they ……………………………… (run) away. The dog ……………………………. (is) so angry that it ……………………………. (will) not let go of my leg. Finally, three men from a nearby shop ……………………………… (come) out and ……………………………… (chase) the dog away.
কালি মই ..... (ঘূৰি অহা) অকলে স্কুলৰ পৰা। এটা উপায় মই ...... (চাওক) এটা কুকুৰৰ চাৰিওফালে ল'ৰাৰ এটা দল। কুকুৰটো ....... (যেন লাগিছে) পাগল যেন লাগিছে, আৰু ল'ৰাবোৰ .  ............................... (নিক্ষেপ) শিলবোৰ ইয়াত পেলাই দিয়ক। এই।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।। (বনাওক) কুকুৰটো খং আৰু ভয় খায়। কুকুৰটো ...... (আৰম্ভ) খঙত ভুকিবলৈ। ল'ৰাবোৰ .... (বিচাৰি উলিয়াওক) এইটো অতি ধেমেলীয়া আৰু তেওঁলোকে ..... (আঘাত) কুকুৰটোক লাঠিৰে মাৰিব। মই।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।। (থিয়) ওচৰত শান্তভাৱে। হঠাতে কুকুৰটো . (খৰধৰ) মোৰ ফালে আৰু ..... (কামোৰ) মোক। মই।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।। মোক সহায় কৰিবলৈ ল'ৰাবোৰক (চিঞৰ বাখৰ) কৰক। কিন্তু তেওঁলোকে ..... (পলাই যাওক) আঁতৰি যাওক। কুকুৰটো ....... (হৈছে) ইমান খং উঠিছে যে ই ..... (কৰিব) মোৰ ভৰি এৰি নিদিব। অৱশেষত, ওচৰৰ দোকানএখনৰ তিনিজন মানুহ.. (আহক) বাহিৰলৈ আৰু ... (খেদি পঠিয়াওক) কুকুৰটো আঁতৰাই দিয়ক।

Ans:- Yesterday I was returning from school alone. One the way I saw a group of boys around a dog. The dog seemed to be mad, and the boys were throwing stones at it. This made the dog angry and frightened. The dog began to bark angrily. The boys found this very funny and they hit the dog with a stick. I was standing nearby quietly. Suddenly the dog rushed at me and bit me. I shouted to the boys to help me. But they run away. The dog was so angry that it would not let go of my leg. Finally, three men from a nearby shop came out and chased the dog away.
উত্তৰ:- কালি মই অকলে স্কুলৰ পৰা উভতি আহিআছিলো। এটা ধৰণে মই এটা কুকুৰৰ চাৰিওফালে ল'ৰাৰ এটা দল দেখিছিলো। কুকুৰটো পাগল যেন লাগিছিল, আৰু ল'ৰাবোৰে ইয়াত শিল নিক্ষেপ কৰিছিল। এইটোৱে কুকুৰটোক খং আৰু ভয় খুৱাইছিল। কুকুৰটোৱে খঙত ভুকিবলৈ ধৰিলে। ল'ৰাবোৰে এইটো বৰ ধেমেলীয়া পাইছিল আৰু তেওঁলোকে কুকুৰটোক লাঠিৰে আঘাত কৰিছিল। মই ওচৰতে চুপচাপ থিয় হৈ আছিলো। হঠাতে কুকুৰটোৱে মোৰ ফালে দৌৰি আহিল আৰু মোক কামুৰিলে। মই মোক সহায় কৰিবলৈ ল'ৰাবোৰক চিঞৰিছিলো। কিন্তু তেওঁলোক পলাই যায়। কুকুৰটো ইমান খং উঠিছিল যে ই মোৰ ভৰিএৰি নিদিয়ে। অৱশেষত ওচৰৰ দোকানএখনৰ পৰা তিনিজন মানুহ ওলাই আহি কুকুৰটোক খেদি পঠিয়ালে।



9) Here are a few words from the lesson. See if you can match the words to their meanings :
9) ইয়াত পাঠৰ পৰা কেইটামান শব্দ দিয়া হৈছে। আপুনি শব্দবোৰৰ অৰ্থৰ সৈতে মিলাব পাৰিবনে চাওঁক:

a) Scared – a living thing, too small to be seen without a microscope, that causes infectious diseases.
ক) ভয় খোৱা – এক জীৱিত বস্তু, অণুবীক্ষণ যন্ত্ৰ অবিহনে দেখা পোৱাৰ বাবে অতি সৰু, যাৰ ফলত সংক্ৰামক ৰোগ হয়।

b) Scratched – sick and not improving.
খ) খজুৱতি – ৰুগীয়া আৰু উন্নত নহয়।

c) Ailing – to be frightened of something or afraid that something bad might happen.
গ) অসুস্থ – কিবা এটাৰ বাবে ভয় খাব বা কিবা বেয়া হ'ব পাৰে বুলি ভয় কৰিব লাগিব।

d) Virus – a very small living thing that you can only see under a microscope.
ঘ) ভাইৰাছ – এটা অতি সৰু জীৱিত বস্তু যাক আপুনি কেৱল অণুবীক্ষণ যন্ত্ৰৰ তলত হে দেখিব পাৰে।

e) Micro-organism – when the skin is cut or damaged slightly with something sharp, such as nails.
ঙ) অণুজীৱ – যেতিয়া ছাল খন তীক্ষ্ণ কিবা যেনে নখৰ সৈতে সামান্য কটা বা ক্ষতিগ্ৰস্ত হয়।

Ans:- 
উত্তৰ:- 

a) Scared – to be frightened of something or afraid that something bad might happen.
ক) ভয় খোৱা – কিবা এটাত ভয় খাবলৈ বা কিবা বেয়া হ'ব পাৰে বুলি ভয় কৰা।

b) Scratched – when the skin is cut or damaged slightly with something sharp, such as nails.
খ) খজুৱতি – যেতিয়া ছাল খন তীক্ষ্ণ কিবা যেনে নখৰ সৈতে সামান্য কটা বা ক্ষতিগ্ৰস্ত হয়।

c) Ailing – sick and not improving.
গ) অসুস্থ – অসুস্থ আৰু উন্নত নহয়।

d) Virus – a living thing, too small to be seen without a microscope, that causes infectious diseases.
ঘ) ভাইৰাছ – এক জীৱিত বস্তু, অণুবীক্ষণ যন্ত্ৰ অবিহনে দেখা পোৱাৰ বাবে অতি সৰু, যাৰ ফলত সংক্ৰামক ৰোগ হয়।

e) Micro-organism – a very small living thing that you can only see under a microscope.
ঙ) অণুজীৱ – এক অতি সৰু জীৱিত বস্তু যাক আপুনি কেৱল অণুবীক্ষণ যন্ত্ৰৰ তলত হে দেখিব পাৰে।



10) Look at the pictures given below. Write sentences in the boxes using words from the lesson to describe the pictures.
10) তলত দিয়া ছবিবোৰ চাওক। ছবিবোৰ বৰ্ণনা কৰিবলৈ পাঠৰ শব্দ ব্যৱহাৰ কৰি বাকচবোৰত বাক্য লিখিব।

Ans:-
উত্তৰ:-

 a) The dog is biting the boy.
 ক) কুকুৰে লৰা কামুৰি আছে।

b) The dog has bitten the boy.
খ) কুকুৰে লৰা কামুৰিছে।

c) A doctor has examined the boy.
গ) এজন চিকিৎসকে লৰা পৰীক্ষা কৰিছে।

d) The boy feels well now.
ঘ) লৰা এতিয়া ভাল অনুভৱ কৰে।



11) Look at the following sentences. They are in Direct speech. Imagine you are reporting the conversation to someone. Rewrite the sentences in Indirect/Reported Speech.
11) নিম্নলিখিত বাক্যবোৰ চাওক। তেওঁলোক পোনপটীয়া ভাষণত আছে। কল্পনা কৰক আপুনি কথোপকথনটো কাৰোবাক অৱগত কৰিছে। পৰোক্ষ/প্ৰতিবেদিত ভাষণত বাক্যবোৰ পুনৰ লিখক।

a) “What is the matter ?” Louis asked him.
ক) "বিষয়টো কি?" লুইতে তেওঁক সুধিলে।

Ans:- Louis asked him what the matter was.
উত্তৰ:- লুইতে তেওঁক সুধিছিল বিষয়টো কি।

b) “Can you save my son ?” The woman asked Louis.
খ) "আপুনি মোৰ পুত্ৰক বচাব পাৰিবনে?" মহিলাগৰাকীয়ে লুইতক সুধিলে।

Ans:- The woman asked Louis if he could save her son.
উত্তৰ:- মহিলাগৰাকীয়ে লুইতক সুধিছিল যে তেওঁ তেওঁৰ পুত্ৰক বচাব পাৰিবনে?

c) “I’ll do whatever I can,” said Louis to the boy.
গ) "মই যি পাৰো কৰিম," লুইতে লৰা কৈছিল।

Ans:- Louis told the boy that he would do whatever he could.
উত্তৰ:- লুইতে লৰা কৈছিল যে তেওঁ যি পাৰে কৰিব।



12) Work in groups. Make a poster (using pictures and captions) to create public awareness of what happens when mosquitoes and animals bite. Remember to mention the (i) diseases, (ii) their prevention and (iii) their cure.
12) গোটত কাম কৰা। মহ আৰু জন্তুৱে কামুৰিলে কি ঘটিব সেই বিষয়ে জনসাধাৰণৰ সজাগতা সৃষ্টি কৰিবলৈ এখন পোষ্টাৰ বনাওক (ছবি আৰু কেপশ্বন ব্যৱহাৰ কৰি)। (আই) ৰোগবোৰ উল্লেখ কৰিবলৈ মনত ৰাখিব, (আইআই) সেইবোৰৰ প্ৰতিৰোধ আৰু (তৃতীয়) সেইবোৰৰ আৰোগ্য।

Ans:-
উত্তৰ:-

BEWARE OF MOSQUITO & ANIMAL BITES
মহ আৰু জন্তুৰ কামোৰৰ পৰা সাৱধান হ'ব

PREVENT MALARIA & RABIES
মেলেৰিয়া আৰু জলাতঙ্ক প্ৰতিৰোধ কৰক

Use nets and repellents and keep away from animals.
জাল আৰু প্ৰতিৰোধক ব্যৱহাৰ কৰিব আৰু জন্তুৰ পৰা আঁতৰি থাকিব।

CONSULT DOCTOR IF VICTIMISED
ভুক্তভোগী হ'লে চিকিৎসকৰ পৰামৰ্শ লওঁক



13) Mamu was trying to write about Florence Nightingale for her school magazine on the occasion of World Health Day. Let’s see how she prepared to write it :
১৩) মামুৱে বিশ্ব স্বাস্থ্য দিৱস উপলক্ষে তেওঁৰ বিদ্যালয় আলোচনীখনৰ বাবে ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলৰ বিষয়ে লিখিবলৈ চেষ্টা কৰি আছিল। তাই ইয়াক কেনেদৰে লিখিবলৈ প্ৰস্তুত হৈছিল চাওঁ আহক:

First she made a mind map for her passage. She wrote down important words and phrases related Florence Nightingale so that she could include them in her passage.
প্ৰথমে তাই তাইৰ যাত্ৰাৰ বাবে এটা মনৰ মানচিত্ৰ তৈয়াৰ কৰিছিল। তাই ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলসম্পৰ্কীয় গুৰুত্বপূৰ্ণ শব্দ আৰু বাক্যাংশ লিখিছিল যাতে তাই সেইবোৰ তাইৰ পাঠাংশত অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব পাৰে।

Lady with the Lamp –
লেডী উইথ দা লেম্প –

1) Lamp in her hand.
1) তাইৰ হাতত চাকি।

2) Parents
2) পিতৃ-মাতৃ

3) Crimean War 1854.
৩) ক্ৰিমিয়াৰ যুদ্ধ ১৮৫৪।

4) Military hospital at Scutari in Turkey .
4) তুৰস্কৰ স্কুটাৰীত সামৰিক চিকিৎসালয়।

5) Many languages.
5) বহুতো ভাষা।

6) Voice of God.
৬) ঈশ্বৰৰ কণ্ঠস্বৰ।

7) Serve the people.
7) লোকসকলক সেৱা কৰক।

8) Sick and wounded soldiers.
8) ৰুগীয়া আৰু আহত সৈনিক।

9) Filthy and unhygienic
9) লেতেৰা আৰু অস্বাস্থ্যকৰ

10) Tough fight.
10) কঠিন যুঁজ।

11) Attended to every patient.
11) প্ৰতিজন ৰোগীৰ প্ৰতি মনোযোগ দিছিল।

12) Love and sympathy.
১২) প্ৰেম আৰু সহানুভূতি।

• Then she organized the points and wrote her first draft.
• তেতিয়া তাই পইণ্টবোৰ সংগঠিত কৰিছিল আৰু তাইৰ প্ৰথম খচৰা লিখিছিল।

• After that, she revised her draft and wrote the final copy.
• তাৰ পিছত, তাই তাইৰ খচৰা সংশোধন কৰিছিল আৰু চূড়ান্ত প্ৰতিলিপিটো লিখিছিল।

Read her final copy and do the task that follows.
তাইৰ অন্তিম প্ৰতিলিপিটো পঢ়ক আৰু তাৰ পিছত হোৱা কামটো কৰক।

Florence Nightingale was the second daughter of William Edward Nightingale and Frances (Fanny) Smith. From her childhood Florence nightingale wanted to serve people. So she completed a course in nursing to serve sick and old people. When the Crimean War broke out in 1854, she volunteered at once to go to Constantinople to serve the sick and wounded soldiers. She took three nurses with her but Sydney Herbert, the then Secretary of State at War, wanted her to take out a much larger party of nurses. She was officially asked to take charge of the nursing in the military hospital at Scutari in Turkey. The party left England in October 1854. They reached the barrack hospital at Scutari on November 5. On arrival she found that the hospital were overcrowded. Everything was filthy and unhygienic. Patients had to lie even in the corridors. She had a tough fight with the administration to set everything in order. She spent many hours a day in the wards. She attended to every patient and comforted them with love and sympathy. She used to move in the wards each night comforting wounded soldiers with a lamp in her hand. The wounded soldiers began to call her The Lady with the Lamp. Soon, she became the symbol of love and hope for all. Her lamp lit up their lives with a healing touch. Florence Nightingale realised that human love was as important as medicine for healing. To her, the best way to serve God was to serve the suffering people.
ফ্লৰেন্স নাইটিংগেল উইলিয়াম এডৱাৰ্ড নাইটিংগেল আৰু ফ্ৰান্সেছ (ফেনি) স্মিথৰ দ্বিতীয় কন্যা আছিল। তাইৰ শৈশৱৰ পৰাই ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলে মানুহৰ সেৱা কৰিব বিচাৰিছিল। গতিকে তাই ৰুগীয়া আৰু বৃদ্ধ লোকসকলক সেৱা আগবঢ়োৱাৰ বাবে নাৰ্চিংৰ এটা পাঠ্যক্ৰম সম্পূৰ্ণ কৰিছিল। ১৮৫৪ চনত যেতিয়া ক্ৰিমিয়াৰ যুদ্ধ আৰম্ভ হৈছিল, তেতিয়া তেওঁ একেলগে স্বেচ্ছাই অসুস্থ আৰু আঘাতপ্ৰাপ্ত সৈনিকসকলৰ সেৱা কৰিবলৈ কনষ্টাণ্টিনোপললৈ গৈছিল। তাই তিনিগৰাকী নাৰ্চক লগত লৈ গৈছিল কিন্তু চিডনী হাৰ্বাৰ্ট, যুদ্ধৰ তদানীন্তন ৰাজ্যিক সচিব, তাই বিচাৰিছিল যে তাই নাৰ্ছসকলৰ এটা ডাঙৰ দল উলিয়াই নিব। তাইক আনুষ্ঠানিকভাৱে তুৰস্কৰ স্কুটাৰীৰ সামৰিক চিকিৎসালয়ত নাৰ্চিংৰ দায়িত্ব ল'বলৈ কোৱা হৈছিল। দলটোৱে ১৮৫৪ চনৰ অক্টোবৰত ইংলেণ্ড ত্যাগ কৰিছিল। তেওঁলোকে ৫ নৱেম্বৰত স্কুটাৰীৰ বেৰেক চিকিৎসালয়ত উপস্থিত হৈছিল। আগমনৰ পিছত তাই দেখিলে যে চিকিৎসালয়খনত অত্যাধিক ভিৰ আছিল। সকলোবোৰ লেতেৰা আৰু অস্বাস্থ্যকৰ আছিল। ৰোগীসকলে আনকি কৰিডৰত শুব লগা হৈছিল। সকলোবোৰ সুশৃংখল কৰিবলৈ প্ৰশাসনৰ সৈতে তাইৰ কঠিন যুঁজ হৈছিল। তাই দিনত বহু ঘণ্টা ৱাৰ্ডত কটাইছিল। তাই প্ৰতিজন ৰোগীৰ ওচৰলৈ গৈছিল আৰু তেওঁলোকক মৰম আৰু সহানুভূতিৰে সান্ত্বনা দিছিল। তাই প্ৰতিনিশা হাতত চাকি লৈ আঘাতপ্ৰাপ্ত সৈনিকসকলক সান্ত্বনা দি ৱাৰ্ডবোৰত চলাচল কৰিছিল। আঘাতপ্ৰাপ্ত সৈন্যসকলে তাইক লেডী উইথ দ্য লেম্প বুলি মাতিবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল। অতি সোনকালেই তাই সকলোৰে বাবে প্ৰেম আৰু আশাৰ প্ৰতীক হৈ পৰিল। তাইৰ চাকিটোৱে তেওঁলোকৰ জীৱনটো আৰোগ্যকাৰী স্পৰ্শৰে জ্বলাই তুলিছিল। ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলে উপলব্ধি কৰিছিল যে মানুহৰ প্ৰেম আৰোগ্যৰ বাবে ঔষধৰ দৰেই গুৰুত্বপূৰ্ণ। তাইৰ বাবে ঈশ্বৰৰ সেৱা কৰাৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ উপায় আছিল দুখীয়া লোকসকলক সেৱা কৰা।

Now think of a few words to describe Florence Nightingale.
এতিয়া ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলক বৰ্ণনা কৰিবলৈ কেইটামান শব্দৰ কথা চিন্তা কৰক।

Working with a partner, draw/ paste a picture of Florence Nightingale in a piece of chart paper, and paste around the picture all the words that you have written to describe her.
এজন সঙ্গীৰ সৈতে কাম কৰি, চাৰ্ট কাগজৰ টুকুৰাএটাত ফ্লৰেন্স নাইটিংগেলৰ এখন ছবি আঁকিব/ পেষ্ট কৰিব, আৰু আপুনি তাইক বৰ্ণনা কৰিবলৈ লিখা সকলো শব্দ ছবিখনৰ চাৰিওফালে পেষ্ট কৰক।

Ans:- The Lady with the lamp.
উত্তৰ:- লেডী উইথ দা লেম্প।

Crimen war
ক্ৰিমিয়ান যুদ্ধ

Military hospital at Scutari in Turkey
তুৰস্কৰ স্কুটাৰীত সামৰিক চিকিৎসালয়

Love and sympathy,
প্ৰেম আৰু সহানুভূতি,

Tough fight against unhygienic condition
অস্বাস্থ্যকৰ অৱস্থাৰ বিৰুদ্ধে কঠিন যুঁজ

Serve the wounded soldiers.
আঘাতপ্ৰাপ্ত সৈনিকসকলক সেৱা কৰক।



14) Read the definition given below :
14) তলত দিয়া সংজ্ঞাটো পঢ়ক:

A proceed is a well – known phrase or sentence that gives advice or says something that is generally true.
উপাৰ্জন হৈছে এক সুপৰিচিত বাক্যাংশ বা বাক্য যি পৰামৰ্শ দিয়ে বা সাধাৰণতে সঁচা কিবা কয়।

Some examples of proverbs are –
হিতোপদেশবোৰৰ কিছুমান উদাহৰণ হৈছে –

Absence makes the heart grow fonder.
অনুপস্থিতিয়ে হৃদযন্ত্ৰক অধিক ভাল পোৱাত সহায় কৰে।

An apple a day keeps the doctor away.
দিনত এটা আপেলে চিকিৎসকক আঁতৰাই ৰাখে।

The most important function of proverbs is to teach people good morals.
হিতোপদেশবোৰৰ আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ কাম হৈছে মানুহক ভাল নৈতিকতা শিকোৱা।

They often contain advice, with the purpose of teaching wisdom to common people. Since proverbs are usually metaphorical and indirect, they allow writers to express their advice in a less harsh way.
সেইবোৰত প্ৰায়ে পৰামৰ্শ থাকে, সাধাৰণ লোকসকলক জ্ঞান শিকোৱাৰ উদ্দেশ্যৰে। যিহেতু হিতোপদেশ সাধাৰণতে ৰূপক আৰু পৰোক্ষ, তেওঁলোকে লেখকসকলক তেওঁলোকৰ পৰামৰ্শ কম কঠোৰ ভাৱে প্ৰকাশ কৰিবলৈ অনুমতি দিয়ে।

Pick out the proverbs from the list given below :
তলত দিয়া তালিকাৰ পৰা হিতোপদেশবোৰ বাছনি কৰক:

a) A white elephant.
ক) এটা বগা হাতী।

b) Crocodile tears.
খ) কুঁৱৰীৰ চকুপানী।

c) All that glitters is not gold.
গ) যিবোৰ জিলিকি আছে সেয়া সোণ নহয়।

d) Every cloud has a silver lining.
ঘ) প্ৰতিটো মেঘৰ এটা ৰূপালী আৱৰণ থাকে।

e) Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
ঙ) সোনকালে বিচনালৈ আৰু সোনকালে উঠিলে এজন মানুহ স্বাস্থ্যৱান, ধনী আৰু জ্ঞানী হয়।

f) A black sheep.
চ) এটা ক'লা ভেড়া।

Ans:-
উত্তৰ:-

c) All that glitters is not gold.
গ) যিবোৰ জিলিকি আছে সেয়া সোণ নহয়।

d) Every cloud has a silver lining.
ঘ) প্ৰতিটো মেঘৰ এটা ৰূপালী আৱৰণ থাকে।

e) Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
ঙ) সোনকালে বিচনালৈ আৰু সোনকালে উঠিলে এজন মানুহ স্বাস্থ্যৱান, ধনী আৰু জ্ঞানী হয়।

Now , read the lesson carefully. Then, using the text as the basis, in groups discuss and prepare a speech on the following proverb :
এতিয়া, পাঠটো মনোযোগেৰে পঢ়ক। তাৰ পিছত, পাঠটো আধাৰ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰি, গোটত নিম্নলিখিত প্ৰবাদটোৰ ওপৰত আলোচনা আৰু ভাষণ প্ৰস্তুত কৰা:

Prevention Is Better Than Cure.
প্ৰতিৰোধ আৰোগ্যতকৈ ভাল।

Remember to prepare the speech from the perspective of maintaining good health. The group leader or any other member chosen by the group will then present the speech before the class. The class will vote for the best speech among the groups. The teacher will suggest necessary improvement to the groups.
সুস্বাস্থ্য বজাই ৰখাৰ দৃষ্টিকোণৰ পৰা ভাষণটো প্ৰস্তুত কৰিবলৈ মনত ৰাখিব। গোটৰ নেতা বা গোটটোৱে বাছনি কৰা আন যিকোনো সদস্যই তাৰ পিছত শ্ৰেণীৰ সন্মুখত ভাষণ টো উপস্থাপন কৰিব। শ্ৰেণীটোৱে গোটবোৰৰ মাজত সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ ভাষণৰ বাবে ভোট দিব। শিক্ষকে গোটবোৰৰ প্ৰয়োজনীয় উন্নতিৰ পৰামৰ্শ দিব।

The speech voted to be the best by the class will then be made before the morning assembly of the school.
শ্ৰেণীৰ দ্বাৰা সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ হ'বলৈ ভোট দিয়া ভাষণটো তাৰ পিছত বিদ্যালয়ৰ ৰাতিপুৱা সমাবেশৰ আগতে দিয়া হ'ব।

Ans:- Friends,
উত্তৰ:- বন্ধুসকল,

Of all diseases, rabies and malaria are the two of which we can always be said that prevention is not only better than cure but also much easier. These are caused by mosquito and animal bites.
সকলো ৰোগৰ ভিতৰত, জলাতঙ্ক আৰু মেলেৰিয়া হৈছে দুটা যাৰ ভিতৰত আমি সদায় ক'ব পাৰোঁ যে প্ৰতিৰোধ কেৱল আৰোগ্যতকৈ ভাল নহয় কিন্তু বহুত সহজও। এইবোৰ মহ আৰু জন্তুৰ কামোৰৰ ফলত হয়।

In order to prevent these deadly diseases we don’t have to spend much. We have to be aware of the mosquitoes and animals. Nets and repellants should be used. Domestic animals should be injected with drugs so that they can not have rabies. One should always keep safe distance from other animals.
এই মাৰাত্মক ৰোগবোৰ প্ৰতিৰোধ কৰিবলৈ আমি বেছি খৰচ কৰিব নালাগে। আমি মহ আৰু জন্তুৰ বিষয়ে সজাগ হ'ব লাগিব। জাল আৰু প্ৰতিৰোধক ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে। ঘৰুৱা জন্তুবোৰক ঔষধৰ বেজী দিব লাগে যাতে তেওঁলোকৰ জলাতঙ্ক হ'ব নোৱাৰে। এজনে সদায় আন জন্তুৰ পৰা সুৰক্ষিত দূৰত্ব ৰাখিব লাগে।



15) Prepare a quiz on the lesson Louis Pasteur.
15) লুই পাষ্টুৰ পাঠৰ ওপৰত এটা কুইজ প্ৰস্তুত কৰক।

Each group will select a quizmster and a scorer to conduct the quiz and keep the scores. The quiz will be held among the groups other than the group conducting the quiz. Each group will take turns to conduct the quiz in the class.
প্ৰতিটো গোটে কুইজটো পৰিচালনা কৰিবলৈ আৰু নম্বৰ ৰাখিবলৈ এজন কুইজমষ্টাৰ আৰু এজন স্কোৰাৰ বাছনি কৰিব। কুইজটো পৰিচালনা কৰা গোটটোৰ বাহিৰে আন গোটবোৰৰ মাজত অনুষ্ঠিত হ'ব। প্ৰতিটো গোটে শ্ৰেণীত কুইজ টো পৰিচালনা কৰিবলৈ ঘূৰি ব'ব।

The groups will make a note of the questions of each group. Then all the questions will be compiled by the class and the answers will be written down in their notebooks. (You may refer to Lesson 3 for ideas.)
গোটবোৰে প্ৰতিটো গোটৰ প্ৰশ্নবোৰ মন কৰিব। তেতিয়া সকলো প্ৰশ্ন শ্ৰেণীৰ দ্বাৰা সংকলিত কৰা হ'ব আৰু উত্তৰবোৰ তেওঁলোকৰ টোকাবহীত লিখা হ'ব। (আপুনি ধাৰণাবোৰৰ বাবে পাঠ 3 উল্লেখ কৰিব পাৰে।)

Ans:- Do yourselves.
উত্তৰ:- নিজকে কৰক।



16) Fun with sounds : practise saying this tongue twister as fast as you can.
16) শব্দৰ সৈতে ধেমালি: আপুনি যিমান সম্ভৱ সোনকালে এই জিভা টুইষ্টাৰটো কোৱাৰ অভ্যাস কৰক।

Four Frenchmen from France fried forty – five flying fish that fly faster than flat flying fleas.
ফ্ৰান্সৰ চাৰিজন ফৰাচী লোকে চল্লিশটা উৰণীয়া মাছ ভাজিছিল যি সমতল উৰণীয়া ফ্লিতকৈ দ্ৰুতগতিত উৰি যায়।

Now, in pairs, make a tongue twister using information from the lesson, and make your friends say it for fun.
এতিয়া, যোৰাত, পাঠৰ পৰা তথ্য ব্যৱহাৰ কৰি জিভা টুইষ্টাৰ এটা বনাওক, আৰু আপোনাৰ বন্ধুবৰ্গক আমোদৰ বাবে ক'বলৈ বাধ্য কৰক।

Ans:- Later Louis learnt to deal with the deadly disease.
উত্তৰ:- পিছত লুইতে মাৰাত্মক ৰোগটোৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিবলৈ শিকিছিল।


Conclusion:(উপসংহাৰ)

মই আশা কৰো যে এই পোষ্টৰ জৰিয়তে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলৰ বহুত উপকাৰ হৈছে আৰু এই বিষয়টো যদি আপোনাৰ কামত আহিছে, তেন্তে আপুনি আপোনাৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে Share কৰিবলৈ পাহৰি নাযাব।


FAQ

Questions: Where can I get Assam SCERT Board Class 8 English Recommendation Chapter?
Answers: You can find SaraAxom Assam SCERT Board Class 8 English Suggestion Chapter. The answer to each textbook question is to help learners understand and learn the language faster.

Questions: What is the best site to get Assam SCERT Board Class 8 English solutions?
Answers: SaraAxom is a truly and qualified reliable place that provides reliable information
Assam SCERT Board Class 8 English Solution.

Questions: How can students use the solutions for exam preparation?
Answers: Students can use the following solutions
  • Students can use solutions to modify the curriculum.
  • Students can use it to make notes during the study
  • Students can use solutions to understand the concepts and complete the course

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad

Subscribe Us